Vše začalo analýzou marketingového potenciálu
„Nestavím marketingovou komunikaci na svých pocitech, ale na hluboké diskusi s majiteli a případně i s klíčovými zaměstnanci. Komunikace na reálných základech – to je náš společný cíl.“
Vít Mach
Design is Everything
Pěkná firma – pěkný design Na základě zvolených cílů z analýzy marketingové analýzy bylo jasně patrné, že firma bude muset projít redesignem.
S radostí jsem oslovil mého „dvorního“ grafika Michala Jakubce. Že jsme si s klientem všichni padli do noty, je snad vidět i na vizuálech všude okolo – a že děláme i drobné radosti jako třeba módní trička pro zaměstnance.
Jak říkám často – dobrý design je základ dobré a zapamatovatelné komunikace.
Kolegům redesign vysvětlit
Vizuální stránka není „cosi“ pro vedení, ale je to základní kámen komunikace celé firmy i zdrojem radosti.
A protože zaměstnance je vhodné povýšit na spolupracovníky, tak jsme jim také všechno pěkně vysvětlili.
Středobodem celé komunikace je web
U Zlinprojektu se projevila vložená důvěra, kterou jsme s grafikem Michalem (snad) nezklamali. Za pouhého půl roku se firma zásadně proměnila – byť zatím „jen“ v rovině designu. Posuďte sami: nový design, polepená auta, firemní trička a pola, focení kolegů, nový web, reklamní předměty…
Získal jsem tak skvělé zázemí pro komunikaci firmy a mohli jsme se pustit do plnění cílů z úvodní analýzy naplno.
Právě na webu se tyhle podprojekty krásně sešly v jeden čas.
Jak ukázat atmosféru firmy? Přeci opravdovými fotkami skutečných zaměstnanců!
I ta auta…
… samozřejmě jsme se dostali i k designu firemních vozidel. Dohoda byla jasná – firmu chceme prezentovat na vysoké estetické úrovni, která zaujme, nebude hyzdit veřejný prostor a bude sebevědomá.
Co myslíte, povedlo se?
Nejen na tohle jsme se ptal všech zaměstnanců Zlinprojektu. Spokojenost je totiž důležitý parametr při řešení věrnosti zaměstnanců. Díky tomu, že jsem se pracovníků ptal já a kolegyně, mohli zaměstnanci mluvit otevřeně a beze strachu – odpovědi jsme anonymizovali.
Díky tomu jsem pochopil a poznal náladu mezi zaměstnanci, důvody jejich spokojenosti i to, co jim chybělo.
Výsledky analýzy jsem předal panu řediteli, který na jejich základě firmu nadále proměňoval.
Aby se nám tady lépe pracovalo
Radostí pro mě bylo spolupracovat na přípravě nových kanceláří s architektkou Hankou Maršíkovou ze studia Ellement. Kanceláře jsou v přípravě a stanou se vítaným obsahem další reklamních kampaní.
Jakou firmou budete, takové lidi budete přitahovat – a Zlinprojekt je evidentně atraktivní firmou pro aktivní kolegy.
Proto je potřeba tuto firemní atmosféru stále komunikovat – na webu, facebooku i v reklamě.
A samozřejmě – nesmí ztrácet atraktivitu i pro současný pracovní tým.